Nejvtipnější smutná kniha




Obálka titulu Hvězdy nám nepřály

Autor: John Green
Název: Hvězdy nám nepřály
V originále: The Fault in Our Stars
Počet stran: 240
Nakladatelství: Knižní klub
Vydáno: březen 2013 (originál - 2012)
Vazba: vázaná, pevná
Anotace: Zajímavá a citlivá knížka o šestnáctileté Hazel, která trpí rakovinou a sblíží se s Augustem, jemuž se podařilo tuto nemoc překonat. Ti dva mladí lidé se výborně doplňují, a navíc je spojuje originální pohled na život i na chorobu, která je postihla. „Nejvtipnější smutný příběh“ je napsán s mimořádným smyslem pro humor a sarkasmus a díky autorovu vypravěčskému talentu vyznívá velmi působivě.)




Obálka a co na ni říkám:
Naprosto úžasná obálka, kterou snad kazí jen ta 'nálepka' světový bestseller. Nemám ty nálepky moc v lásce, ale to je jen moje osobní výtka. Mnoho zemí si ponechalo originální obálku. My ne a možná je to tak lepší. Originální obálka je také moc pěkná, ale připadá mi taková smutná. Jsem opravdu ráda, že máme tuto, která je ve své podstatě originálu dost podobná, ale přeci není stejná. Myslím, že můžu říci, že bychom se klidně mohli nad některými zeměmi vychloubat.
Itálie (2012)Portugalsko (2012)Španělsko (2013)Německo (2012)originální obálka

Můj názor: 
Bestseller. Nejlepší kniha roku 2012 podle časopisu Time. Bestseller. Ale vypovídají tyto skutečnosti opravdu o tom, že je kniha dobrá? Ano, v tomto případě na tři sta procent. Slyšela jsem spoustu čtenářů říkat, že nemají rádi, když je kniha označována 'nálepkou' bestselleru, a že poté ani od knihy nic moc neočekávají. To ale není případ Hvězdy nám nepřály
Zdroj: Instagram - hazelgrace_augustuswaters
Styl pana Greena je naprosto úžasný a osobitý. Smysl pro humor, ironie a hlavně sarkasmus, kterým celý příběh přímo přetéká, to je umění Johna Greena. Pan Autor (s velkým A!) popsal všechno s takovou lehkostí, že se prostě nemůže stát, že  byste se do děje nedokázali vžít, a příběh vám přímo utíká před očima. Z vlastní zkušenosti vím, že ke konci začnete stránky 'hltat' takovým způsobem, že skoro i na dýchání zapomenete, přes slzy nevidíte, oči vás pálí, od nosu vám teče, ale ani pro kapesník se natáhnout nemůžete. Jediné, co jsem v tu chvíli chtěla bylo knížku okamžitě dočíst a dozvědět se, že to není pravda, že se mi to celé jenom zdálo - to přeci nemůže být pravda. Ale přesně jak to John Green napsal, svět není továrna na splněná přání. Brečela jsem jako ještě u knihy nikdy, tohle jsem vůbec nečekala, ani v nejmenším mě to nenapadlo. Měla jsem chuť křičet, ptala jsem se sama sebe proč je život tak nespravedlivý. Někteří by řekli: „Vždyť je to jenom fikce,“ a přešli celou tu událost bez sebemenší lítosti, ale já jsem to opravdu strašně moc prožívala. Jinak v tomhle směru mě velmi pobavila jedna dívka, která se po dočtení tak zhroutila a neustále opakovala, že Hazel i August jsou skuteční, až ji její sestra natočila. (Pokud vás to zajímá a knihu jste ČETLI, najdete video zde. Doufám, že jste pochopili, že obsahuje SPOILER!)

Zdroj: Tumblr - john-buttfucking-sherlockHazel a August, dva úžasní zamilovaná lidé, dvě adolescentní zjevení, dva ontologicky tak nepravděpodobní tvorové. Hazel Grace Lancasterová, dívka, která oplývá smyslem pro humor, je ten typ, který byste nejspíše chtěli mít za kamarádku, pokud tedy nejste opačného pohlaví - to už by vám nejspíš kamarádství , stejně jako Augustovi, nestačilo. A August? Bylo tak snadné se do něj zakoukat. Stejně milý jako Hazel, stejně vtipný a podle Hazelina popisu i hezký. Milovala jsem je jako pár. Milovala jsem všechny ty chvíle, kdy byli spolu, kdy vtipkovali a dělali si legraci i z věcí, které by mi obyčejně nepřipadaly vůbec vtipné. 
Příběh sám o sobě, nebyl nijak fantastický. Ale není fantastický, jako fantastický. Byl úžasný, strhující, smutný,vtipný, ale byl také uvěřitelný. To je to, co jsem měla na mysli. Všechno, co se stalo bylo uvěřitelné, i postavy se chovaly, tak jak se na člověka sluší a patří. Nepočínali si jako jiné vymyšlené charaktery, jednaly a mluvily, tak nějak lidsky. Žádní ' hrdinové', kteří vás po celou dobu štvou, nic takového. 
Atmosféra děje je trochu napjatá, čtenář očekává, že se něco stane, možná i něco tuší, ale většina neodtuší, co se nakonec přihodí. A to je dobře, nebo ne? Mělo by.  


S čistým svědomím mohu říci, že to je jedna z nejlepších (ne-li nejlepší z) knih, které jsem kdy četla a určitě jsem ji nečetla naposledy. Za dobrou cenu dostanete strhující příběh, který vás dostane do kolen. Na začátku se budete podivně usmívat, bavit se humornými poznámkami postav a pak přijde zvrat, z něhož se budete jen těžko vzpamatovávat. Jednou jste na hoře, jednou dole a takový je i život. Poslední věc, kterou nesmím opomenout, i když už jsem na spousty věcí asi stejně zapomněla, protože jsem z toho strašlivě rozhozená, je, že tahle kniha si být BESTSELLEREM opravdu zaslouží.


Klady:
+ věrohodnost, žádné zveličování
+ skvělí propracovaní hlavní hrdinové
+ humor, sarkasmus
+ zásadní zvrat
+ autorův styl
+ snadné vžití do děje
+ překvapení
+ skvělé úvahy, citáty

Zápory:
- budete brečet jako želva

CELKOVÉ HODNOCENÍ: 100%

16 komentářů:

  1. Tato knížk se mi líbila, ale asi jako jediná jsem u í nebrečela.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ze všeho nejdříve děkuji za komentář:) A musím tě uklidnit - nejsi jediná. Moje kamarádka taky nebrečela, já jsem trochu moc přecitlivělá:D

      Vymazat
  2. Na túto knihu sa chystám, keďže bude film, takže by som chcela najprv prečítať :) Vyzerá dobre, no neviem či mne sa bude páčiť. Veľa kníh podobného žánru som jednoducho vzdala, lebo ma nebavili. Aj spolužiačky mi hovoria, že to nie je kniha pre mňa. No, určite dám tomu jednu šancu. Uvidím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Blížící se film byl důvod proč jsem se do knihy musela okamžitě pustit. Určitě si jí někdy přečti, ale také Ti nezaručuji, že budeš nadšená:)

      Vymazat
  3. Tuhle knížku jsem dočítala ve 3 hodiny ráno, protože jsem nemohla od ní odejít a dočíst ji až další den :D A to ještě ten den byla škola, takže kamarádi na mě koukali jako na zombíka, když jsem po škole chodila s kruhy pod očima a celá rozespalá, :DD ale rozhodně to stálo za to. U téhle knížky jsem uronila spoustu slz a přesně jako ty, jsem si říkala, jak je svět šíleně nespravedlivý...jinak nádherná recenze :)*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za komentář:3 Měla jsem to úplně stejně, jen jsem naštěstí nešla ten den do školy:D

      Vymazat
  4. Co na to říct vystihla jsi to přesně a moc hezky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Velmi děkuji za komentář:) Od někoho jako jsi Ty si toho opravdu moc vážím. Já naopak jsem měla pocit, že jsem se do této 'recenze' tak strašně zamotala, že to bude nejhorší věc, co jsem kdy napsala:D

      Vymazat
  5. Na knihu sa chystám aj ja a neskutočne sa na ňu teším :-) od Greena ma čaká ešte Aljaška, tak som maximálne zvedavá :)

    OdpovědětVymazat
  6. Anonymní7/4/14

    Název je mi trochu povědomý, asi protože je to ten Bestseller. Ano, trochu k nim mám odpor, ale tahle knížka vypadá vážně zajímavě. Supr recenze :)!

    OdpovědětVymazat
  7. Anonymní4/5/14

    Souhlasím, je to perfektní knížka. :) Konec jsem čekala trošičku jinak, ale i tak jsem snad posledních 50 stránek probrečela. A do svýho čtenářskýho deníčku jsem si opsala pár vtipných poznámek. Fakt stojí za to, doporučuji ji všem. Jsem ráda, že ji mám doma. :)
    Jinak máš naprosto nádherný blog. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Konec jsem také očekávala jiný:) A závidím, i když se to nemá, že ji máš doma.
      Děkuji, opravdu si toho moc vážím:))

      Vymazat
  8. Miluju tu knihu, miluju ten film, miluju Tvou recenzi .-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já také♥ A děkuji, moc si mě potěšila:)

      Vymazat
  9. To je krásná recenze :) tu tvojí jsem dočetla celou, ale když někdo jiný píše takhle dlouhé recenze tak to většinou nedočtu :D Skvělá recenzee

    OdpovědětVymazat
  10. moc pěkně napsané :) já zatím váhám, jestli si knížku přečtu nebo ne :D ještě uvidím, ale ty jsi mě na to nalákala :)
    a taky jsem tě nominovala do Blogger TAG http://monulkov.blogspot.cz/2014/06/blogger-tag.html :))

    OdpovědětVymazat

Velmi si vážím každého komentáře a předem Vám za ně děkuji:)

Light Red Pointer