Příběh o nadpřirozených schopnostech zaručeně nezklame




Název: Odhalení
Série: Temné vize #1
V originále: The Strange Power - Dark visions #1
Autorka: L. J. SmithPočet stran: 262
Nakladatelství: Fragment
Vydáno: 2011
Vazba: paperback
Anotace: |VAROVÁNÍ! Anotace může naspoilerovat děj!| ČTĚTE JEN NA VLASTNÍ NEBEZPEČÍ!|
 Schopnosti, které přesahují lidské chápání! Kaitlyn má nezvyklé oči a jasnovidecké schopnosti. Žije s pověstí čarodějky.
Pozvání do institutu nadaných pro ni znamená naději na nový život. Všichni se však brzy dozví pravdu o experimentu, který ohrožuje jejich zdravý rozum a životy…
Zatímco přemýšlela, stále si kreslila. Nebo spíš její ruka si kreslila – zdálo se, že její mozek to vůbec nevnímá. Teď se podívala dolů a poprvé si všimla, co vytvořila.
Pavučinu.
Ale divné bylo to, co bylo pod tou pavučinou, tak blízko, že se jí to skoro dotýkalo. Oči.
Široce otevřené, kulaté oči s hustými řasami. Oči Bambiho. Dětské oči.



Obálka a co na ni říkám:
Dark Visions : Strange Power - lj-smith PhotoSama sebe jsem překvapila, když jsem zjistila, že česká obálka se mi líbí asi nejvíce ze všech. Sice nevystihuje děj tak, jako ta britská, již můžete vidět vpravo, ale přeci jenom má něco do sebe. Takový lepší průměr.
Ale musím si trochu rýpnout, a tak zmiňuji, že 'od autorky série Upíří Deníky' by tam vůbec nemuselo být. Ano, seriálové nadšence to možná upoutá a hned se na knihu vrhnou, ale naopak ti, kdo se setkali i s knižní předlouhou toho celosvětově vyzdvihovaného seriálu, po Temných vizích raději ani nesáhnou.

Můj názor:
Pokud jste už někdy zavítali na můj blog jistě víte, že dlouhou dobu jsem moc nečetla, a tak mám teď poněkud posunuté hodnocení, vzhledem k tomu, že nemám moc s čím srovnávat. Každopádně, Temné vize se mi líbili, i přes pár drobností, které mi trochu narušili děj, a jak ve zbytku článku asi ještě mnohokrát zmíním, rozhodně stojí za to.

TumblrSamotný nápad mě velmi zaujal. Filmů, seriálů a knih o lidech s paranormálními schopnostmi jsou spousty, ale Temné vize nejsou jen o paranormálních schopnostech - příběh je strhující, napínavý, záhadný a zároveň obsahuje prvky pro young adult typické, jako je láska a přátelství.
Během příběhu se objevují záhadné okolnosti, které Vás stále nutí do čtení a zároveň Vás i nabádají zapnout mozek a ve dne v noci přemýšlet, jak že to vlastně dopadne.

Hlavní hrdinka Kaitlyn, to je případ sám o sobě. Chvíli taková, chvíli maková. Na začátku naprosto odtažitá dívka se s příjezdem do Institutu změní k nepoznání a najednou je nejpřátelštějším člověkem na Zemi. Proč jsme se vlastně vůbec museli zaobírat tím, že je Kait 'osamělá'? Čekala jsem, že postupně si v Institu najde přátele, ale že to bude až tak rychlé, bych opravdu nikdy neřekla. Jediná věc, která mě na příběhu, zklamala a doteď mi takzvaně hýbe žlučí.

Když už jsem  u té rychlosti a u toho jak rychle se Kaitlyn se všemi spřátelila, je až neskutečné za jak krátkou dobu se celá kniha odehrála. Jak o tom zpětně přemýšlím, opravdu se mi nechce věřit, že se to všechno stalo za pouhý (cca.) týden. Přijde mi to opravdu moc uspěchané a příběh tím, dle mého názoru, ztrácí i na důvěryhodnosti.

Další mé malé, avšak významné minus patří anotaci, která, pokud si ji přečtete, naspoileruje knihu takovým způsobem, že byste klidně mohli začít číst od poloviny. Já jsem se bohužel té chyby dopustila, anotaci jsem si přečetla a kniha pro mě ze začátku nebyla tak zajímavá, jak by být mohla. Takže rozhodně NEDOPORUČUJI ČIST ANOTACI! Pokud jste tak již učinili, omlouvám se, je to má chyba a neměla jsem ji sem vůbec dávat.

Tento článek píši po dlouhé době, zhruba po měsíci od dočtení, a musím říci, že stále ještě mě neopustily myšlenky na zbytek příběhu. Kniha ve mně zanechala spoustu pocitů, ale úplně nejvíce asi zvědavost. Jak to celé skončí? Už se opravdu nemůžu dočkat, až si přečtu zbylé dva díly. Na pět hvězdiček to není, ale myslím, že čtyři mohu knize bez výčitek udělit.
Tuto sérii rozhodně doporučuji!

8 komentářů:

  1. Na túto knihu sa už dlho chystám, aj keď autorku moc nemám rada. Zatiaľ sa mi od nej nič nepáčilo a toho som fakt veľa prečítala, ale hovoria, že toto je od nej najlepšie. Som zvedavá :)
    Inak si napísala veľmi dobrú recenziu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za komentář. Ani v nejmenším by mě nenapadlo, že se sem někdo dostane:) Opravdu jsi mě velmi potěšila.
      Bude asi těžké udělat si na tuto autorku jiný názor, ale myslím, že Temné vize stojí za to. Každopádně máš pravdu, já sice od autorky nic jiného, tedy kromě pěti stran prvního dílu Upířích deníků, nečetla, ale bylo to právě kvůli tomu, že se mi Upíří deníky vůbec nelíbily. Pokud se nakonec do knihy pustíš, určitě mi dej vědět, jak se ti líbí:)
      A ještě jednou moc děkuji, jsi velmi milá :) (*Má druhé Vánoce.*)

      Vymazat
  2. Já nečetla od autorky zatím nic. O prázdninách jsem se dost "zažrala" do Upířích Deníků, ale jednou mi kamarádka řekla, že to bylo hrozně neuspořádaný, že se ztrácela v ději, tak jsem nechala Stefana a Damona hezky jen na obrazovce. :)
    Co se recenze týče, knížka mě zaujala. I když teď skoro pořád jen čtu samé fantasy, dystopie, sci-fi, tak bych si měla dát konečně nějaký jiný žánr, aby se mi všechno nepletlo do sebe, ale... :) uvidím. Když knížku objevím, beru ji. ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za komentář:) Udělala jsi dobře, že jsi se do těch Upířích Deníků v knižní podobě nepustila. Seriál je mnohem lepší:) S těmi žánry jsem na tom podobně, také bych měla začít číst i něco jiného, ale jestli Temné vize nakonec přečteš, určitě mi dej vědět, jestli se ti líbily:)

      Vymazat
  3. Odbočím trochu od témy :).. Máš pekný blog :).. A si Directionerka? :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To vůbec nevadí:) A moc děkuju, ještě na tom je hodně, co upravovat, ale jsem docela spokojená:) A ano jsem:D

      Vymazat
  4. Táto séria je pre mňa taká lightová. 1. diel sa i celkom aj páčil. Nebolo to naj, ale ani zlé a pomerne rýchlo som to prečítala. 2ka ma strašne sklamala, vkuse sa tam cestovalo a pritom sa nič vlastne nedialo. 3ka to našťastie zachránila a autorka si ma tam veľmi získala 8) Ale knihy som už predala, znovu sa ich nechystám čítať. Myslím, že sú aj lepšie knižky s nadprirodzenými schopnosťami postáv, toto je taký typický Smithovej štýl písania. Také jednoduchšie, ale fajn 8)
    Pekná recenzia.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za komentář, moc si toho vážím:) Já zatím četla jen ten první, tak jsem zvědavá jestli taky budu zklamaná, docela se toho bojím. Musím jen souhlasit, jsou určitě lepší:) A ještě jednou moc a moc děkuju^^

      Vymazat

Velmi si vážím každého komentáře a předem Vám za ně děkuji:)

Light Red Pointer